2008-01-26

En så´n vecka!

Det här var ingen bra vecka för Baron!

Först var det ögoninflamma-tionen som kom tillbaka.

Sen fick han ett återfall av sitt magonda, något som då och då under åren har drabbat honom. Även om det är övergående är det ändå obehagligt och säkert plågsamt.

Som om inte det var nog bröt han av "innerklon", sporren, på höger framtass. Jag vet inte hur det gick till, jag bara såg att han blödde - och så hade jag klon i handen!

Nu får han smärtstillande medicin och antibiotika som tillsammans med ögondropparna gör att tillfrisknandet har inletts. Även om han är lite "låg" är han vid gott mod, och allt är under kontroll.

Falstaff är snäll! När storebror Baron är krasslig är han mycket hänsynsfull och diskret. Han hälsar och nosar försiktigt på honom, och bjuder inte upp till lek eller bus.

Falstaff är ett gott stöd för Baron. Och vice versa, förstås!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Baron. Ge honom en godbit från oss.
Kramar Kathi

Anonym sa...

Kramma Baron från
Carl J. Francke

Anonym sa...

Stackars Baron, hoppas han kryar på sej snabbt. Härligt att Falstaff är så hänsynsfull. Typiskt att det inte räcker med en sak. Ha det gott önskar Ulli

Anonym sa...

Nämen! Vad är det jag läser?! Stackars Baron! Mamma, Charmtrollet, Fluffbollarna och jag sänder drösvis med pussar och kramar och önskar att Baron ska krya på sig snarast möjligt!

Planerar Ni att komma till Vara-Grästorps tävling? Vi överväger att låta Dixie och Smulan få sin debut då och vi allihop skulle tycka att det vore himla kul om inte Falstaff ville göra sin debut på tävlingsplanen då också! Visst låter det som en bra idé?! :o)

Google Analytics