2008-02-11

Att ha två hundar

"Allt fler väljer nu att skaffa två hundar", läser jag i dagens Metro.

Det är en trend som tydligen har vuxit fram när alla ser hur trevligt vi har med Baron och Falstaff, och hur glada de är för varandra.

Men en hundpsykolog förklarar att det blir fel om man har "dåligt samvete över att man inte har tillräckligt med tid för sin hund och skaffar en till som sällskap". Hundar är inte varandras sällskap.

Jag undrar. Man kan förstås inte veta hur Baron och Falstaff känner det innerst inne. Vad det betyder för dem att vara två när de är ensamma hemma.

Nu är de så trygga i sig själva att de inte är beroende av varandra. Men säkert är att de trivs tillsammans!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bengt! Jag tror det syftas på att man inte ska köpa nummer två för att man inte har riktigt med tid för nummer ett. Så bra som Baron och Falstaff har det, är det få hundar som upplever!!
Kram Kathi

Anonym sa...

Vi har ju på kort tid utökat familjen till att inneha tre hundar och visst är det krävande tidsmässigt (vill ju ge dem individuell uppmärksamhet) men de ger så otroligt mycket tillbaka! Jag skulle aldrig kunna nöja mig med en hund...

Google Analytics