2008-08-27

Fästingar

Måndagens promenad med Baron och Falstaff gick genom mycket fästingtäta marker.

Under resans gång plockade vi bort ett och annat krypande kvalster från dem.

När vi kom hem fann vi sex fästingar som kröp i bilen. Hundarna tog dem alltså med sig, men odjuren avstod från att bita sig fast.

Jag tror att fästingarna - förståndigt nog - resonerade så här:

"Nej, på de här hundarna vill vi inte suga blod! Det smakar äckligt - de har säkert Scalibor-halsband på sig och dessutom har de käkat Fixodida Zx. Till råga på eländet är deras pälsar elektriska genom deras bärnstenshalsband. Usch! Kom, så hoppar vi av!"

Baron och Falstaff klarade sig alltså från alla angrepp.

I alla fall den här gången! Få se hur det går under onsdagskvällens spårträning.















3 kommentarer:

Anonym sa...

Fungerande stridsåtgärder i fästingkriget! BRA.
Kram Kathi o Loke

Anonym sa...

Ni var garderade flera gånger om verkar det som!

Anonym sa...

Idag när jag bäddade sängen hittade jag en "färdig" fästing på täcket!! USCH!! Vad äckligt!
..och jag har inte märkt något på hundarna.
Hm, jag har bara Scalibur-halsbandet på dem - skulle kanske haft bärnstenshalsbandet oxå??

Google Analytics