2008-09-15

DM i agility

Igår arrangerade vår klubb årets agility-DM.

Det är inte mycket som går upp mot stämningen på en tävling. Till exempel när speakern kungör: "Det återstår en minut av banvandringen."

Över trehundra starter för glada och förväntansfulla ekipage, hejarop och applåder, glad stämning, tänd grill.

Oavsett hur det gick kunde alla instämma i namnet på ett av de deltagande lagen: "Vi hade i alla fall tur med vädret!"

Baron och Falstaff var mycket nöjda. Ingen av dem tävlar, men de är alltid positiva till att befinna sig i händelsernas centrum!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt med DM! Jag missade detta - det hade jag bestämt sedan tidigare, men det hade ju varit roligt att titta! ..men jag befann mig på annan ort.

Desirée sa...

Härliga hundar! Själv har jag en pumi, som tyvärr är lite rädd för mina får, trots han är en vallhund

Google Analytics