2009-07-09

Teckenspråk


Så här ser det ut, tecknet för HUND, i de dövas teckenspråk.

Beskrivningen lyder så här, enligt Svenskt teckenspråkslexikon:

"Flata handen, nedåtriktad och inåtvänd, upprepade kontakter med benet."

Det är bra att kunna. Nu gäller det bara att lära sig hur man tecknar hundarnas namn, BARON och FALSTAFF. Gärna också rasen, BEARDED COLLIE.

Också det blir en nyttig kunskap.

Det vore roligt att kunna presentera Baron och Falstaff, också för dem som kommunicerar med hjälp av teckenspråk.





.

4 kommentarer:

Madeleine sa...

Jag tror kvinnan som har den här bloggen använder sig av teckenspråk.

Madeleine sa...

http://luckyprince.blogg.se/

kan ju vara bra om jag länka med.

Ira sa...

Hejhej... Tack för besöket och jag önskar detsamma en riktig trevlig helg, kul du skrev om tsp i inlägget, jag ska kikaa lite mer här nu efter att ha skrivit i gåstboken först men se3r nu ngn som heter madeleine visst hade "länkat" till mig, så det e säkert därför du varit hos mig.. är du döv eller bara teckenspråksanvändare? svar finns janske i din blogg bara jag som började i fel ordning och skriver i gäsgtboken först men ska kolla din blogg nu :)

Anonym sa...

Vilka rasben!
Hundarnas alltså
Carl J. Francke

Google Analytics