2009-03-04

Hedmarken

Baron och Falstaff har flera gånger varit ute på Axevalla hed de senaste dagarna.

Oavsett om det är snö - som igår - eller barmark är de lika förtjusta varje gång de kommer dit.

Ohämmat och utan hinder kan de springa omkring så mycket de vill och i valfritt tempo.

Ett par gånger har vår "bonushund" Vega också fått följa med. Det syns att hon gillar att komma dit tillsammans med killarna.

I söndags hörde vi för övrigt tofsvipan för första gången i år. Och igår var det säsongpremiär för lärkans sång.

Huruvida dessa vårtecken uppskattas av Baron, Falstaff eller Vega vet jag inte.

För dem är heden ett toppenställe. Med eller utan vårsånger ...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, visst är det härligt med alla vårtecken. Jag har inte sett några tydliga tecken än, men det räcker att veta att solen går upp tidigare - det känns redan i luften att våren är nära!!
Kram Fatima

Anonym sa...

Hej Bengt! Jag tycker mig se på fotot att den annars så vite Baron är rätt så gråbrun...den tidiga vårens baksida eller hur?
Kram Kathi och liten lortig Loke

Anonym sa...

Heden är härlig!!! Fast jag antar att den blir lite geggig nu... Jag är urdålig på fåglar men jag uppskattar deras drillande så här års!!!
Kram
Ann

Google Analytics