2009-03-06

Hundcitat

Det finns en mängd trevliga och roliga citat som handlar om hundar.

Många av dem passar utmärkt bra in på Baron och Falstaff.

Den brittiske författaren Jerome K. Jerome har sagt:

"Hundar talar aldrig om sig själva utan de lyssnar på dig när du talar om dig själv, och håller skenet uppe av att vara intresserade av konversationen."

Välkänt är detta yttrande av Fred Jungclaus:

"Jag brukade titta på min hund och tänka: ´Om du vore lite smartare skulle du kunna tala om för mig vad du tänker på´. Då tittade han på mig som om han sa: ´Om du vore lite smartare skulle det inte behövas´."

Jodå, Baron och Falstaff är duktiga på att låtsas vara intresserade av husses pladder.

De tycker nog inte heller att husse är särskilt smart som inte alltid förstår vad de tänker på.

Det här hör kanske till sådant som gör att Baron, Falstaff och husse kommer så bra överens ...

4 kommentarer:

Linda sa...

härligt och roligt inlägg!

hoppas ni får en skön helg!

kram och voff! ;)

Anonym sa...

Ha ha ha! Ja, det är så sant. Om vi bara fattade att våra hundar pratar med oss hela tiden...
Kram Kathi

Anonym sa...

Vilka härliga hundcitat - och träffande är de också.
Tack för tipset om "bloglovin"
Kram Fatima och spaniels

Anonym sa...

Ett tänkvärt citat av Madame Rolland (död 1793) : Ju mer jag ser på människorna, dess mer beundrar jag hundarna.
Carl J. Francke

Google Analytics