2010-05-19

Skogens konung

Häromdagen, under en av våra rundturer på småvägarna, råkade vi på en älg.

Varken Baron eller Falstaff reagerade, men eftersom ett antal bilar stod parkerade mitt ute i ödemarken förstod vi att det var en sevärdhet.

Kameror med gigantiska objektiv sträcktes ut ur bilarna, och själva aktiverade vi vår enkla kompaktkamera.

Älgen poserade synbarligen gärna, och stod alldeles stilla. Så stilla att man nästan kunde undra om det var en riktig älg, eller en staty.

Vi kunde ju ha släppt ut Baron och Falstaff och låtit dem ta reda på förhållandet.

Men av säkerhetsskäl avstod vi!




.

4 kommentarer:

Ann sa...

Pampiga djur!!! Kort blev bra tycker jag!

Kram Ann

Monica sa...

Det är något speciellt med älgar.
Och att dessutom få dom på kort är extra kul. Håller med Ann. Det är pampiga djur

Leo sa...

Usch!
Älgar är otäcka varelser och jag bor mitt i bland dem dessutom. Men matte säger att de bodde här först så vi kan inte avhysa dem.
Jag går in när de är här utanför tomten.
Inte ens på Ursands Camping utanför Värnersborg är man fredad. Där står det en utanför receptionen! Jämt!

puckhjall sa...

Älgar är grymt stora, vi var ju och hälsade på en icke-levande-Hälge engång. Hjalmar höll på att kissa ner sig av skräck, men storebror Pucko visade att "ingen rädder för Hälge här" å då gick det bättre!

Google Analytics