2007-04-24

SMS till hundarna

Varken Baron eller Falstaff skulle få för sig att rymma från oss. Okopplade är de aldrig långt borta, och håller ständig koll på var vi befinner oss.

Jag läser ett reklamblad om Petlink:

"Med Petlink slipper du oroa dig för att din hund försvinner. Nu kan du hålla reda på vovven med en vanlig mobiltelefon.

Systemet bygger på GPS-teknik och innebär att en liten dosa fästs på hundhalsbandet. Om du tappar bort din hund skickar du bara ett SMS till dosan, som svarar din telefon med hundens exakta position. Positionen kan du läsa av i text eller på en kartbild."

Någon Petlink behövs inte för Falstaff eller Baron. Men visst vore det kul att kunna skicka SMS till dem ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste också om detta nya redskap till våra köra vänner. Jag kommer inte heller behöva det till mina mattebundna pudeltjejer. Men visst är det en bra ide till alla jägare och annat folk som inte har så bra koll på sina vänner.

Anonym sa...

Vilka grejer de kommer på nuförtiden, jag behöver inte någon sådan till Åskar heller, han har för det mesta koll på vad jag är och jag har koll på vart han är. (Fast inte förra veckan för då vägra han sköta sig, och jag förstår fortfarande inte varför han stack hela tiden)

Jo, fast böckerna får inte vara för sega, man ska inte känna att det blir jobbigt eller tungt att läsa, läsa ska vara kul. Men med denna bok som jag läser just nu har jag ingen aning om vad jag tycker egentligen... Vad läser du för typ av böcker då?


Monica- Fast jägarna använder ju pejl på sina hundar så jag tror inte denna pryl spelar så stor roll för dem...

Google Analytics