2007-06-17

Om sommarens förtretligheter

Getingar och bin har upptäckt att det nu är sommar.

Och Falstaff och Baron har upptäckt att bin och getingar svärmar omkring. Det irriterar och stör dem när de tar igen sig i trädgården.
Dessutom har de lagt sig till med ovanan att snappa efter flygfän. Hittills har denna jakt varit resultatlös, som väl är. Att få en stickglad geting i munnen vore inte särskilt hälsosamt.

Till hundarnas uppbyggelse vill jag förmedla en liten dikt av skalden Holmberg (DN 2007-06-12):

Om stort och smått

Det största bi du ser, min vän,
i sommarns dikeskant
är mycket ofta mindre än
en småväxt elefant.
Det låter som en skröna men
är lik förbannat sant.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, få ett getingstick i munnen är inte roligt. Bägge mina ungar lyckades med den bedriften när dom var små. Och då blev jag....väldigt nervös, milt uttryckt. Kram Kathi

Anonym sa...

Getingar och bin är absolut inte trevliga. Hoppas att allt är bra med er, tack för er trevliga kommentar. Var ett tag sedan jag tittade in hos er, har ju ramlat och slagit mig och så har det varit mycket annat. Ha en toppendag! Kram

Google Analytics