2007-09-17

Katt på hett plåträcke

På senaste tiden har vi fått oväntat besök av grannens katt några gånger.

Ljudlös och djärv balanserar den försiktigt fram på vårt balkongräcke. Det är en gåta hur den har tagit sig upp.

Det var Falstaff som först upptäckte den. Men varken han eller Baron visste hur de skulle tackla denna ovanliga situation.

Men när katten utförde samma balansnummer mitt i natten vaknade hundarna till. De rusade ut på balkongen och väsnades. Katten lät sig inte störas, utan fortsatte lugn och värdig sin våghalsiga promenad.

Hur den tog sig ner vet vi inte, bara att den efter sina balansakter har iakttagits välbehållen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken tuff katt. Minns när jag bodde i lägenhet och hade katt så vandrade min katt över till grannen som hade balkongdörren öppen. Hon såg en svart skugga när hon satt och tittade på tv:n och blev livrädd först. När hon väl förstod att det var min katt så var det OK. Men jag fick sätta för på balkongen sen så det inte upprepades till grannens förtvivlan för hon tyckte det var mysigt när katten kom. Grannen lite längre bort tyckte däremot inte om när katten kom för dom hade en kattilsken hund som ville hoppa över balkongräcket när den såg katten. Baron och Falstaff delar kanske med sej av sina domäner. Hälsningar Ulli

Google Analytics