2007-09-06

Om en hund- och kattskrämma

Jag får en katalog från Det Stora Elektronikföretaget.

Med höjda ögonbryn läser jag:


Elektronisk hund- och kattskrämma

Reta dig inte längre på lämningarna efter hundar och katter på eller utanför tomten. Så snart PIR-detektorn i hund- och kattskrämman registrerar en rörelse i det övervakade området sänder den i ca 25 s ut en ton som människor inte kan höra. Djur upplever däremot ultraljudstonen som ytterst obehaglig. Tack vare väderbeständigt ABS-hus och batteridrift kan du använda apparaten var du vill.


Det här är inget som vi tänker anskaffa. Det är ju hundarnas egen trädgård, deras revir.

Någon elektronisk apparat som håller katter borta behöver vi inte. Vi har två fyrbenta och effektiva kattskrämmor vid namn Baron och Falstaff!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om flera i stan skulle sätta upp sånt, då kan man ju knappt gå någonstans med hundarna. Vad dom hittar på allt för att tjäna pengar. Bra med levande kattskrämmare, mycket bättre.
Hälsningar Ulli

agilitytokar sa...

Hej!

Min pappa tröttnade på alla katter som sprang och gjorde sina behov i rabatterna... Så han skaffade en! Han har ju inte våra hundar jämt... Den går att stänga av men vi har även testat med att ha den på när hundarna ska gå förbi, men de reagerar inte ens... Så jag tror inte att de funkar så bra... Kanske på katter...

Kram

Ann och de svarta monstren

emma... sa...

hej är här o kikar in ibland. :-) Har hört talas om rått/mus-skrämmare som fungerar på samma sätt..men hade ingen aning att de fanns för o skrämma bort hund o katt med..
Ha det bra!

Anonym sa...

Det här var något nytt... Precis som Emma har jag hört talas om appareter fö möss/råttor men aldrig för hund och katt. Sedan instämmer jag med Ulli också; tänk om var och varannan nisse skulle sätta upp en sådan vid sitt hus. Då skulle det inte vara lätt att gå promenader i tättbebyggt område precis! Nä, bu för "Elektronisk hund- och kattskrämma"!

Tack för hälsningen i bloggen! Jag hade tänkt träna agility i dag men med tanke på att jag nu också åkt på en jobbig hosta så lär jag nog avstå från att träna och istället vila batterierna så jag snart kan vara frisk. Jag såg Er aldrig i Mariestad föresten?

Google Analytics