2007-12-03

Ensamma hemma

Det har aldrig varit svårt att lämna Baron och/eller Falstaff hemma på egen hand.

De blänger surt på oss när vi går, men jag kan tänka mig att de lägger sig och mediterar, lyssnar på radions P1, tuggar på något eller vad de nu kan ha för sig. Vi har grannarnas ord på att de aldrig skäller eller bråkar, och vi ser när vi kommer hem att de inte har rivit huset.

Vi tycker aldrig att det är roligt att behöva lämna dem. Men jag undrar vad Baron och Falstaff själva tänker. De kanske rentav uppskattar att få vara för sig själva några timmar.

Vem vet. Fast det är inte att ta miste på deras hör- och synbara förtjusning när vi kommer tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte tänka mig något annat än att dom helst vill vara med er, naturligtvis. Men visst kan det vara skönt att få rå sig själv, bara det inte blir för länge ;o)

Kramar från Huvudkontoret i Rinkaby

Anonym sa...

Doggarna säger: Kom hem snart!
Tror Crl J Francke

Google Analytics