2007-12-11

Mögelhundar

Vad är det som luktar? Vi har väl inte fått in mögel här i huset??? Hemska tanke!

Baron och Falstaff: kan ni kolla? Var kommer den här omisskännliga mögellukten från? Källaren? Balkongen? LETA!!!

Falstaff kommer med sin boll, en av hans otaliga leksaker. Den ligger ofta ute i trädgården, men nu har han släpat in den.

Jaha, där var alltså doftkällan! Bollen har samlat och i sig vatten och fukt och börjat mögla.

Falstaff får säga vad han vill: hans kära boll är nu förvisad till trädgården så länge den lever. BARA DÄR är det från och med nu tillåtet att leka med den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Hoppas allt är bra?
Om det hade varit MIN boll hade jag faktiskt slängt den - sorry! ...och köpt en NY :)

Anonym sa...

ha ha....likadant här vissa saker är förpassade till trädgården...men dessvärre brukar de smugglas in titt som tätt. jag bär ut å hundarna tycks tänka "vilken slarva till matte, har hon glömt den ute nu igen" så bär de in.
kram fr bjurumarna

Anonym sa...

Känner igen det där.
Leksaker som hamnat ute och som dom sen vill ha in. Inte så mysigt håller jag med om.
Tack för dom uppmuntrande orden i mon blog. Det värmer även om jag verkligen menar det jag skrev. Doriz förtjänar verkligen en bättre förare.

Google Analytics