2007-03-10

Om "genomsnittshunden"

Jag läser i tidningen:

”Den genom-snittliga svenska hunden är stockholmare av rasen schäfer eller labrador, bor hos en barnfamilj, heter Ronja eller Bamse och är fem år gammal. Det framgår av statistik från SCB och Svenska kennelklubben.”

Det är inte mycket som stämmer in på Falstaff eller Baron. Men så är de sannerligen inga genomsnittshundar! De är starka personligheter och i allra högsta grad individer med var sina unika egenskaper.

Jag tror inte att de skulle vilja byta plats med någon schäfer eller labrador i Stockholm.

Och framför allt skulle vi aldrig vilja byta Baron eller Falstaff mot någon Bamse eller Ronja.

3 kommentarer:

Tankevågor sa...

Min lilla valp platsar inte heller som "genomsnittshund". Ja det ska var det där med att bo i Stockholm då men annars inte. Schapendoes duggar inte tätt ute i spåren här. :)

Som vanligt helt underbara bilder på era killar! Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Anonym sa...

Inget som stämmer här heller. Och vi vill inte heller byta.

Att inte ni vill byta kan jag se, ni verkar ha ett jättefint förhållande och ser ut att vara jättenöjda med varandra.

Anonym sa...

Ja, nu blev jag så där anonym igen, det var inte meningen./Mona

Google Analytics