2007-03-09

Om tandsten

På fotot sover en mycket trött Baron.

Så såg det ut hela eftermiddagen igår. Vi behövde nämligen för första gången låta ta bort tandsten på honom.

Tandstenen har sakta men säkert ökat på honom, och för att inte riskera inflammationer i tandköttet var det nu nödvändigt att göra något åt det.

Baron blev förstås sövd och låg i djup dvala medan veterinären rengjorde hans tänder. De är nu vita som på en unghund, och hans andedräkt är varm och behaglig.

Men det tog sin tid för honom att vakna upp. Han var länge riktigt groggy och omtumlad, och hämtade sig först sent på kvällen.

Falstaff visade klok och taktfull hänsyn. Han förstod att det hade hänt något med Baron, som inte alls var sig lik. Därför höll han sig på respektfullt avstånd och var noga med att inte störa eller irritera ”storebror”.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Baron.
Det kan ta en stund att vakna upp ordentligt, men inget som inte en god vila råder bot på ;)
På din fråga om schampo svarar jag:
alla möjliga sorter - jag har provat både Aloe vera-schampo, Virbac och nu senast Cardinal. Jag har dessutom blivit rekommenderad Galltvål!! Men jag testade det och lyckades inte få upp nåt lödder och då gav jag upp det för den här gången. Kanske funkar det bättre när man duschar dem oftare. Över vintern blir det inte så ofta.
Kram

Google Analytics