2007-03-02

Om närhet

När jag sitter vid datorn vill Baron gärna vara hos mig.

Han ligger på sin filt, alldeles intill hyllan med cd-skivor. Även om han är nära mig vill han inte komma alltför nära. Skulle jag röra honom går han sin väg!

Det är skönt att ha honom där. Det känns behagligt att han ligger där och snusar, och jag njuter av det. Baron ger mig värme, lugn och trygghet. Jag hoppas att det är ömsesidigt.

Falstaff går inte gärna in i mitt arbetsrum. Det ligger nämligen vägg i vägg med duschrummet, och man vet aldrig: husse kan få för sig att duscha och shamponera honom. Säkrast att stanna i bottenvåningen!

På sätt och vis finns han ändå med på fotot. Cd-boxen med Verdis opera ”Falstaff” står på hyllan. Och det är efter det verket som han har fått sitt namn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bengt!
Det lugn som ett djur sprider omkring sig är värt mycket!
Ha en trevlig helg, kram Kathi

Google Analytics