2007-10-30

En utmaning

Falstaff har blivit utmanad av kompisen Doriz, storpudel. Så här är villkoren:

Den utmanade hunden ska skriva sex underliga/konstiga fakta om sig själv på sin blogg eller hemsida.

Alltså lämnar vi ordet åt Falstaff:


1. När husse går upp till andra våningen springer jag snabbt ner i källaren. En trappa upp finns nämligen duschen, och om husse går upp vet man aldrig … Bäst att sätta sig i säkerhet!

2. Varje morgon, sådär vid sjutiden, går jag fram till husses säng och slickar honom ihärdigt ett par minuter. Han kan gärna vakna - och gå ut med mig och storebror Baron.

3. När matte har gått och lagt sig på kvällen hoppar jag upp i hennes säng. Där hittar jag någon leksak eller pappersnäsduk och tuggar på. Det tar en god stund!

4. När jag blir kopplad loss och får springa lös i skog och på fält genomför jag av glädje en krigsdans: hoppar och skuttar runt mina människor. Livet är härligt att leva!

5. Jag blir trött av agility-träning. Det är så roligt och intensivt, men ibland behöver jag ta igen mig. Det är bra att göra på balansbommen: högst upp lägger jag mig och vilar!

6. På vår långa promenadrunda kan jag släpa på en pinne någon kilometer. Sen lämnar jag den, och nästa gång vi går där tar jag den igen och bär ännu en kilometer. Och så vidare ... På så sätt vandrar pinnen runt, runt.


Tack för utmaningen, Doriz! Det var roligt att du ville veta lite om Falstaff.

Falstaff kommer inte på någon annan att utmana. Vi får se om han vågar utmana storebror Baron ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack så mycket. Håll gärna både tummar och tassar för oss på lördag för det är hård konkurrens!
Gimli skickar blöta pussar till de häftiga Beardiskillarna!!

Anonym sa...

Va kul att läsa om din små egenheter Falstaf.
Du är en härlig kille

Google Analytics