2007-10-24

Om hundtricket

Jag läser att affärskonceptet "Hyr en hund" har nått New York.

"Är du singel och söker anledningar att prata med främlingar i parken? Bryt isen med en hund. Låt den bli din bästa vän för en timme, en vecka eller tills han börjar fälla för mycket hår för din vita lägenhet."

Mottot för verksamheten är detta: "Värre än att hyra en hund är att äga en som man inte har tid för."

Naturligtvis är varken Baron eller Falstaff tillgängliga för uthyrning. Även om det säkert skulle gå att tjäna en rejäl slant på att låna ut dem.

För vem skulle inte vilja låna dessa härliga hundar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir lite ledsen när jag läser sådant som att hyra hund. Stackars hundar som får finna sig i än det ena än det andra. Tror du dom hyr ut småbarn också?? Eller kanske man kan hyra ut sin svärmor???
Kram Kathi

Anonym sa...

ha ha den var kul "hyra ut svärmor"
Efter en del lunchpromenader hyr jag ut Hjalmar (ej svärfar utan min hund) gratis....till mina arbetskamrater, det är när han hittat ngt illaluktande å rullat sig i...men än har ingen nappat på erbjudandet :-)) Idag var en sån dag!
har bett mina fd arbetskamrater kolla upp om det går att beställa rom & russinchokladen, så snart får vi vi svar spårvänner!!

kram fr bjurumarna

Anonym sa...

Vilket motto... Det låter ju som att det är jätte jobbigt att vara hundägare! Verklighetens är ju precis tvärtom med tanke på vad mycket en hund ger tillbaka i ett kärleksfullt hem (och nu tänkte jag inte på hår överallt...). Det kunde ju vara intressant att höra diskusionen som uppstår mellan paret då det kommer fram att hunden inte är hans/hennes.
- Va? Är det inte Din hund?
- Eh... nää... jag har liksom hyrt den...

Tack för Din kommentar i min blogg! Var nästan lite rädd där att jag tappat de flesta av mina besökare nu när jag varit tyst ett tag. Vad beträffar klippningen så kan jag inte lova några bildbevis men vi får se vad jag kan göra åt saken. Är ju inte direkt förstjust i att stå framför kameran... För det andra så lär det nog inte bli sååå mycket skillnad i frisyrväg. Det är ju inte så att jag planerar att byta hårfärg precis ;)

Anonym sa...

Men om du, husse Bengt, skulle t�nka om betr�ffande hundleasingen ber jag att vid hyrandet av Baron s�som rabatt � hyran f� �beropa v�nskap med honom fr�n det han var en liten parvel. Sk�lig neds�ttning i hyran torde kunna ber�knas till samma procentsats som svansens l�ngd av den totala hundl�ngden.

F�r att �terknyta till ursprungssajten: Have a nice day!

Lars

Anonym sa...

Tillägg: Inte mitt fel att å, ä och ö ser konstiga ut ovan - det är datorns! Tänk om vi ändå kunde slippa dessa "tre små grisar" och vi alla istället går över till engelska (eller swahili...undrar hur "vov" låter då)

Lars

Google Analytics