2007-10-18

Om hälsa och helhet

Två gånger om året - vår och höst - tar vi med Baron och Falstaff till Hälsa & Helhet i Kungsbacka.

Där får hundarna en noggrann kontroll av rygg, muskler och leder. Om de har några spänningar, inflammationer eller muskelbristningar blir de behandlade med laser. Vi får förslag på lämpligt kosttillskott, och vi blir instruerade om hur och var vi ska massera hundarna.

Häromdagen var det dags för höstgenomgången.

Baron har lätta pålagringar och svag muskulatur i ryggen - inget som är onormalt för hans ålder. Men det förklarar varför han inte längre vill hoppa över large-hinder i agility.

Falstaff hade en skada i hasen bak till höger. Laserbehandlingen rättade till det nästan genast.

Det känns mycket bra att regelbundet göra de här undersökningarna. Det är inte heller något som varken Baron eller Falstaff tycker är obehagligt. Tvärtom: de nästan somnar på massage-bänken.

Dessutom är det mycket billigare än att lämna bilen på service!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er!
Satt och läste ikapp lite och blev alldeles förskräckt när jag läste att ni skulle ta TimeOut.
Vad skönt att den blev kort ;o)

Ja, det är klart att de somnar vid massage - det är ju väldigt gott att få det. Det är ingen dålig service de får, de små liven.
Må så gott!
Fatima m töser

agilitytokar sa...

Härligt att ni är tillbaka!! Visst kan jag lägga ut tidningsartikeln på bloggen... Den kommer under kvällen!

Han i Kungsbacka är väldigt bra!!!

Ann

Anonym sa...

Tur att du skriver igen, det tackar vi för. Har fortfarande inte kommit iväg med mina men nu blev jag påmind om att serva mina hundar. Ha det gott. Ulli

Anonym sa...

Hej Bengt och vovvarna! Nu är allt som det ska. Ni har återigen en given stund av dagen i mitt liv!! Ses och höres, kram Kathi

Google Analytics