2006-07-19

Sommarland för hundar


Jag nämnde Skara Sommarland i gårdagens inlägg på bloggen.

I nästa liv ska jag bygga ett sommarland för Falstaff, Baron och alla andra hundar! Jag har en grovskiss klar i huvudet.

Där finns mängder med attraktioner och aktiviteter för hundar och deras människor. Ett par agilitybanor (för small, medium och large), pooler för bad och simträning, rikligt med skog och ängsmarker för spårträning – både vilt- och personspår. För vallhundar byggs hägn för får- och nötboskap, och det ska naturligtvis också finnas stånd med försäljning av grisöron och tuggpinnar.

Ett antal naturstigar ger besökande hundar och människor fina upplevelser, och utefter stigarna står talrika lyktstolpar. Det byggs också enkla balans- och krypkonstruktioner så att hundarna får mental stimulans under promenaden.

Mitt hundsommarland bemannas av erfarna och duktiga instruktörer, och veterinär och sjukvårdspersonal finns till hands för hundar som råkar skada sig.

Jag får väl medge att som affärsidé skulle det nog inte bli särskilt kommersiellt lönsamt. Men jag räknar med att de sponsorer jag har tänkt engagera är storslaget generösa, så det ska väl kunna gå runt utan att inträdesavgifterna blir alltför höga.

Jag lovar att underrätta bloggens besökare när mitt storslagna projekt står färdigt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer om du bygger ett hundens skara sommarland, men ni skulle ju flytta närmare er uppfödare!!!! Så vi kan ta ett Blekinge sommarland för hundar. Tänk på att ha klippkort.

Anonym sa...

Hej Bengt!
Vilken underbar bild på Falstaff!!

Google Analytics