2006-05-19

Om vallningens glädje

Titta på bilden: vilken beardis är det som vallar så snyggt?

Många som känner Baron och vet att han är en mycket duktig vallhund skulle nog säga: det är förstås BARON! Och om jag inte visste vem det är skulle jag nästan också gissa det.

Men det är fel, fast lite rätt ändå. Hunden på fotot är Barons mamma Emma (SUCH Alistair´s Just A Zweetie), och visst är hon lik Baron. Eller snarare tvärtom: Baron är henne lik upp i dagen.

Mamma Emma är nu 11,5 år gammal, och har nyligen gjort ett alldeles lysande vallanlagstest hos Calle Borgström på Ekebergs gård För oss är det väldigt roligt att veta att Baron inte har vansläktats: äpplet faller som bekant inte långt från trädet!

Emmas ägare och tillika Barons uppfödare är Ingela och Morgan Sandström på Kennel Beastlys och de har all anledning att vara stolta och glada över både Emmas och Barons egenskaper. Morgan tog fotot.

Falstaff påminner mig nu: husse, glöm inte att berätta att också jag har fullgjort ett godkänt anlagstest! Det gjorde jag redan som ettåring.

Inga kommentarer:

Google Analytics