2006-05-14


Sista hoppklass-loppet tog matte Mari över, och här följer hennes egen berättelse:

Så var tiden kommen! För det som Bengt vid flera tillfällen under de senaste åren försökt påverka mig att göra. Springa ett agilitylopp med Baron!

Först gick jag hoppbanan med Frida som utmärkt coach. Sedan pratade jag med domaren och sa att det är mitt första lopp så jag vill inte ha några felpoäng eller någon vägran. Därefter tog jag med Baron på en promenad för att egga upp honom och få honom att inse att nu är det matte som ska ta honom runt banan. Jag gosade med honom och busade lite med honom, men Baron var inte särskilt tilltalad av mina försök till kontakt.

Monika och Brindisia var före oss i banan, och jag passade på att kolla in hur de tog sig runt. De är fantastiska i sina lopp. Sedan var det dags. Jag kände ingen nervositet utan tänkte att Baron får ta det i sin takt. Och det gjorde han. Slalom är ju inte hans grej och det kom lite för tidigt i loppet. Han skällde som vanligt och matte var ju inte bra på att handla. Bäst gick det på upploppet med alla hopphinder efter varandra. Det passade Baron bättre.

Vi kom i mål utan så många felpoäng men blev diskade på grund av för lång tid på banan. Det var en erfarenhet, som var rolig för mig och som gav mersmak. Vad Baron tyckte vågar jag inte tänka på. Kanske han kan tänkta sig att ställa upp med matte en gång till. Jag hoppas det!

(Fotot av Mari och Baron på banan är taget av Frida Engman.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att få läsa Din berättelse om vad Du tyckte om att köra med Baron! Jag tyckte Du skötte Dig jätte bra, Mari! Ni kom ju runt, eller hur? Hade det varit på förra tävlingen då Baron hade lite mer motivation i sig så hade Ni garanterat kommit runt inom maxtiden också! Det är jag säker på! :)

Anonym sa...

Du ser ut att ha hur roligt som helst. VI hoppas att det blir fler gånger.

Ingela & Morgan

Google Analytics