2006-06-11

Agilitytävling i Götene

Det har varit tyst på bloggen några dagar. Inte så underligt: hela familjens uppmärksamhet har varit koncentrerad på den officiella agilitytävlingen på klubben igår.

Klass 1 - 3, både hopp och agility – och bra mycket över fyrahundra startande. Så det krävde både förberedelser och insatser under själva dagen. På fotot ses Mari i full fart som speaker.

Det var ordentligt varmt, och det märktes på både hundar, förare och funktionärer.

Nåja, allt klarades bra och det var förfärligt roligt att vara arrangör och träffa alla glada tävlande – för att inte tala om de duktiga domarna Anders Bergqvist och Jörgen Sundwall. Nu hoppas vi bara att alla som besökte oss också var nöjda med dagen.

Nu undrar bloggens besökare: Baron och Falstaff – hur gick det för dem? Ja, vi tävlade inte, utan ville lägga all koncentration på bra arrangemang. Så hundarna fick ta igen sig, vilket de gjorde utan protester. Det blev bara ett antal promenader.

Baron låter hälsa att han var mycket tacksam och glad för att slippa tävla: ”Husse, i den här värmen vill jag INGENTING, bara ligga och mysa i skuggan.” Falstaff: ”Instämmer. Puh!”

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bengt!
Roligt att höra ifrån dig det var ett tag sedan!
Inte visste jag att du hade en blogg vad roligt den får jag besöka. Jag var inne och försökte skriva en comment men jag misslyckades. När jag skulle fylla i användarnamn och password så godkändes inte mitt användarnamn, försökte med flera men det blev samma svar varje gång. Jag hade skrivit ett långt inlägg och det bara försvann, synd.
Roligt att du gillar min sida, jag bloggar lite med bilder i stället. Är besatt av att fota hundar och lite annat med.
Vi firade också nationaldagen på en agilitybana i Varberg. Kiwi diskade sig i tre lopp, det gick fort och lite olydigt. Java knatade däremot runt med 5 fel men tyvärr ganska stort tidsfel, det går inte så fort där. Det är bara när hon jagar andra hundar som det går undan.
Däremot så tycker hennes dotter Pinot att detta med agility är mycket roligt. Hon kan bli riktigt duktig om bara jag kan hänga med i svängarna.
Förökte maila till dig men det kom i retur, jag antar att jag inte har den aktuella adressen.
Ha det så bra och hälsa familjen!

Christina, Java, Kiwi och Pinot

Google Analytics