2006-06-15

Om hundmassage

Att ge Baron och Falstaff massage är mycket välgörande, inte bara för dem, utan också för mig själv. Jag riktigt känner hur lugn och harmonisk jag blir av den intima och nära gemenskapen med hundarna.

Men framför allt hoppas jag att den regelbundna massagen ska hjälpa dem att leva ett friskare och längre liv och att de behåller sin rörlighet högt upp i åldern.

Igår träffades vi på klubben, några vänner och deras hundar. På bilden ser vi Monica med Brindisia, Mona med Jet och Gunilla med Enya. Tillsammans gick vi igenom massagens grunder som vi praktiskt tillämpade på våra hundar. Baron var demonstrationsobjekt, och han gillar alltid att visa upp sig.

Efter en mysig fikastund värmde vi upp hundarna och stretchade dem. För Baron och mig var det en mycket angenäm eftermiddag, och det är väldigt roligt att få dela med sig av sina erfarenheter och kanske inspirera andra att ge sina hundar massage och stretching.

Inga kommentarer:

Google Analytics