2006-06-22

Två nyklippta beardisar

Jag vet att många inte alls instämmer när jag tycker att Baron och Falstaff är mycket fina, också när de är nyklippta.

Jag kan höra: ”En beardis är en beardis, och ska se ut som en beardis!”

Själv tycker jag inte bara att det underlättar pälsvården och är skönt för hundarna. Det är också roligt att tydligt se hur vackert byggda de är, vilken harmonisk struktur och vackra ögon de har, och hur fina färgerna är.

Alla våra många "hundbekanta" håller med mig och berömmer hundarnas utseende som klippta. Och det är säkert inte bara av artighet.

Oavsett vad man tycker kan jag försäkra att det bara är pälsarna som är klippta. Absolut ingenting av deras förmåga, kunskaper, klokhet och livsglädje har försvunnit!

3 kommentarer:

Karin sa...

Trevlig blogg och vackra hundar!


/KLV

Anonym sa...

Ja, jag tycker de är mycket finare som klippta än långhåriga! Fast för min del så får pälsen gärna växa ut liiiiite till bara så här direkt efter klippningen. Då är de så snygga så! *vill krama*

Anonym sa...

Nä men Bengt och Marie har ni även klippt öronen på BARON!!! Jätte snyggt och äntligen.

Fortsatt trevlig sommar önskar
Barons uppfödare

Google Analytics