2006-06-13

Om en värmebölja



I gårdagens inlägg berättade jag om Barons och Falstaffs svalkande och uppfriskande simträning.

Idag skulle jag nästan kunna säga att det är tvärtom. I varje fall känns ingen svalka, och även om det fläktar lite är hettan påfrestande: 28,5 grader på eftermiddagen.

Igår visade jag bild på en svalt genomblöt Falstaff. Här ser vi nu Baron och Falstaff, som nästan utslagna söker sig till skugga och tar en middagslur, efter en av dagens korta promenader.

Varken människor eller hundar har hunnit vänja sig vid värmen. Också matte och husse vill helst vara på en skuggig plats. Ändå har vi inte päls …

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, puh, visst har det varit varmt. Tack och lov har min matte klippt mig. Nu känns det mycket skönare. Och så gäller det att bada massor mellan tupplurarna!

Nikki - http://lagottonikki.blogg.se

Anonym sa...

Vilken värme! Dina fina hundar ser trötta ut.
Du skrev en kommentar till mig för ett tag sedan med hälsningar till hunden Mumma.
Jag har varit dålig på att skriva nu ett tag. Förlåt! Men jag har inte glömt bort er.
Pussa hundarna från mumma och mig! :)

Google Analytics