2007-02-14

Att skälla i kyrkan

Vad är det för likhet mellan en hund, en glass-strut och en mobiltelefon?

Ingendera får komma in i Skara Domkyrka!

Fast jag antar att man får ta med sig sin mobiltelefon, förutsatt att den är avstängd och inte börjar låta under pågående gudstjänst.

Egentligen borde samma regel kunna gälla för Baron och Falstaff. Om de bara är avstängda och inte skäller eller morrar kunde de väl få komma in.

Domkyrkan har en utmärkt akustik. Ett ljud lär ligga kvar i 8 sekunder. Om Baron eller Falstaff skäller där ligger det skallet alltså kvar som en ljudmatta och ekar ganska länge under valven.

Nu tror jag inte att hundarna sörjer över att vara utestängda. Det finns så många andra platser där det är mycket roligare för dem att vara än i en domkyrka.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vilket sammanträffande! Jag stod och höll i den filmen idag nere i videobutiken, får se om jag hyr den nästa gång. Har du sett den? Ha det bäst!
KRam

Anonym sa...

Visst är det tur att dom slipper domkyrkan, våra vänner.
Jag tror personligen inte att dom skulle gilla det vackra aukustiken alls med sina känsliga öron.
Så det är nog av hänsyn till våra fyrbenat vänner dom inte får komma in. Eller vad tror ni?
Falstaf har blivit utmand av Doriz som vill veta lite mer om honom.
Titta i vår blog.

Google Analytics