2007-02-08

Sant eller falskt om Falstaff

Vilken av berättelserna om Falstaff är det nu som är falsk?

Han är en mycket duktig simmare. Snabb, jobbar bra i bassängen med alla fyra benen och tycker dessutom att det är väldigt roligt.

Men han har aldrig dykt efter något föremål på botten. Jag tror inte heller att han skulle göra det, hur gärna han än ville få tag på något där.

Så den tredje episoden är bara påhittad!

Däremot är de fyra övriga berättelserna alldeles sanna.

Som valp tog han hjälp av en tom mjölkkartong för att komma ut ur valplådan. Det är dagsens sanning.

Han var med i SVT:s vetenskapsmagasin Nova. Det spelades in här i Skara i november 2002, då han var knappt ett halvår gammal. För övrigt medverkade också Baron i det programmet.

Han har hoppat över häcken några gånger. Jag är imponerad över att han kan göra det helt utan ansats. Om jag skulle klara något sådant i förhållande till min ”mankhöjd” skulle jag hoppa över ett hinder på drygt fem meter!

Det är också alldeles riktigt att en pinne en gång fastnade i gommen på honom. Det var inte lätt att få bort den, och det var ett riktigt otäckt olyckstillbud.


Tack, kära bloggbesökare, för alla trevliga kommentarer. Och välkomna tillbaka i morgon. Då publiceras fem episoder ur Barons växlingsrika liv. Alla är sanna – utom en!

4 kommentarer:

stenbocken sa...

Hej Bengt!
Du har blivit utmanad. Kolla in min blogg!
Kram

Anonym sa...

Ser fram emot att se vad Baron har hittat på i sitt liv och om jag kan komma på vad som är snat och falsk denna gång eftersom jag misslyckades med Falstafs.

Sara sa...

Jag vågade aldrig gissa, jag var alldeles för feg! Hoppas att allt är bra med er! Kram!

Anonym sa...

Bengt! Vilken underbar bild på Falstaff! Den har jag sparat, och ska ha som skrivbordsunderlägg ett tag. Kul med sant- eller falskt!!
Kathi

Google Analytics