2007-02-22

Löplabbet HB

Vad har våra vänner Mysan, Ruffa, Milla och Lisen gemensamt?

Alla är de tikar som löper nu i dagarna! Se så otåligt Falstaff och Baron väntar på att få komma ut och träffa dem. Men det blir inget av med det. Jo, ut ska vi, men för säkerhets skull håller vi oss borta från löptikarna. Det får räcka med att nosa i deras spår.

Baron och Falstaff är ytterst känsliga för sådana lukter. Inte bara när en tik höglöper, utan också när hon är på väg att börja löpa. Och rätt lång tid efter det att löpet är klart.

Så jag har funderat på att starta ett konsultbolag. Tikägare som undrar om deras hundar snart ska löpa kan anlita oss. Tikarna får träffa Baron och Falstaff, och när jag ser hur de agerar kan jag bedöma hur lång tid det är kvar.

På samma sätt: har en tik slutat löpa? Också det är något som mina hundar lätt konstaterar.

Jag undrar om inte detta skulle kunna vara en efterfrågad tjänst. Och lönsam: Baron och Falstaff jobbar inte gratis eller "svart". Även om Falstaff har den färgen är han laglydig och vill göra ett hederligt arbete.

Så arbetsgivaravgift inkluderas i arvodet och moms specificeras på kvittot.

Inga kommentarer:

Google Analytics