2007-02-15

Var är hundar välkomna?

Jag berättade igår – med fotografiskt bevis – att Baron och Falstaff inte äger tillträde till Skara Domkyrka.

Men inte bara där: nästan alla affärer har skyltar som berättar om förbud hundar. En av de gladare finns vid ingången till Potatisboden här i Skara.

Fast jag är osäker på hur den ska tolkas. Den vill kanske säga att bara de raser som är tecknade inte får komma in. Det ser ut att föreställa dalmatiner, och vad det mer kan vara. Så kanske bearded collies får komma in?

Vi ska nog inte testa gränserna. Men jag har börjat leta efter anslag med texten: HUNDAR ÄR VÄLKOMNA!

För några år sedan såg jag en annons för djurparken i Ystad, där det särskilt angavs att man gärna kunde få ta med sig sin hund. Om det är så fortfarande vet jag inte.

Baron och Falstaff: vi kanske ska göra en liten semestertur till Ystads djurpark. Blir ni insläppta skulle det nog bli ett minne för livet för er! Strutsar, zebror, lemurer, storkar ...

1 kommentar:

Sara sa...

Jag läser också eran blogg alltid med glädje!
Jadu, jag vet inte. Den har bara blivit bortglömd. Ska försöka skriva i den inom snar framtid :) Kram

Google Analytics