2007-02-11

Sant eller falskt om Baron

Nej, Baron har aldrig extraknäckt hos Vägverket som rondellhund. Så här menade han själv om påhittet: "Husse, hur kunde du tro att någon skulle bli lurad? Jag en rondellhund? Trams!"

Tack, kära vänner, för alla trevliga kommentarer. Det lyckades alltså inte att få någon att tro på den berättelsen. Däremot är de andra episoderna inga fantasier.

Baron hoppade på en förflugen ballong, som exploderade, utan att han på minsta sätt blev rädd. "Inget konstigt, ballonger ska ju smälla!" tycktes han mena.

Att bilåkning var jobbigt när han var valp är också sant. Fast det förnekar han numera. "Vaddå, jag har väl alltid älskat att åka bil!!!"

Han har också med den äran samarbetat med en border collie i konsten att hämta en förlupen flock får. "Det hade jag kunnat göra alldeles själv, utan hjälp av någon annan hund!"

Slutligen: han vände på klacken när han skulle starta i en agility-uppvisning för första gången. "Bara så ni vet det: om jag inte vill springa agility - då gör jag inte det heller!"

Välkomna att följa Barons och Falstaffs fortsatta öden och äventyr på bloggen. Hädanefter ska jag inte berätta några skrönor, utan bara sådant som är alldeles sant ur deras dagliga liv och - inte minst - leverne.

1 kommentar:

Sara sa...

Baron och Falstaff verkar verkligen vara sånna mysiga toppenhundar!! :)
Klart du kan sno den iden, det låter toppenbra! :)
Hoppas allt är bra med er! :) Kram

Google Analytics