2006-04-24


Jag berättade för bloggens besökare om agility-tävlingarna i Mariestad, och om Barons fina insatser med Frida som förare. Baron följsam uppmärksam och glad, Frida ödmjuk, tydlig och flexibel.

Allt positivt jag skrev om ekipaget fick ännu större giltighet under söndagens tävlingar på Tomtens brukshundklubb. Nu var samarbetet ännu mer förbättrat eftersom Frida och Baron hade lärt känna varandra allt bättre för varje lopp. Var och en kan märka att de dessutom gillar varandra. Det var hur roligt som helst att se hur de på kort tid har utvecklats till ett framgångsrikt team och med en fullt synlig utstrålning.

Och resultatet lät inte vänta på sig: de kom förstås runt banan i alla loppen, och i hoppklassen rentav på en mycket hedersam fjärdeplats. Baron var drygt två sekunder från att ta sin första pinne! Priset blev en välförtjänt rosett. Men för Baron var den allra bästa belöningen den glädje han kände och tydligt visade före, under och efter varje lopp.

Jag skulle kunna fylla bloggen med alla intryck från de här båda tävlingsdagarna, men nöjer mig med detta. Bloggens besökare rekommenderas livligt att besöka Fridas hemsida. Där förmedlar hon sina egna intryck, och också många fina foton.

Både i Mariestad och på Tomten var arrangemangen förträffliga, och i detta inkluderar jag det soliga och sköna vädret. En särskild eloge vill jag ge domaren Anders Bergqvist. Han konstruerar inte bara roliga och spännande banor – han har också alltid en glad och positiv relation till alla tävlande, både förare och hundar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här har agilitysäsongen satt igång på allvar märker jag! :-) Grattis till den fina debuten!

Anonym sa...

Ps. Du glömmer väl inte att lägga in resultaten på aktivbeardis.com ?

Google Analytics