2006-08-09

Några Internet-fynd




Jag roade mig med att göra en Google-sökning på ”bearded collie”.

Som text fick jag ungefär 1.550.000 träffar, och jag hittade 7.480 bilder! Jag undrar inte på det. Om man är lycklig ägare till denna härliga ras går det bara inte att låta bli att skriva om den. Har man dessutom en digitalkamera måste man naturligtvis publicera bilder av hundarna på nätet, även om mina foton av Baron och Falstaff verkligen inte alltid är av högsta klass.

Inte alla fotona exponerar bearded collies som ljuvliga och söta. Jag fann en skylt som varnar för beardisar! Nåja, varningen gäller främst att se upp för en glad och lekfull hund, och som sådan kan den vara berättigad.


Eller vad sägs om ett armbandsur med en beardis på urtavlan? Jag hittade också ett smycke: en bearded collie med änglavingar.

Ett perfekt komplement till mitt inlägg häromdagen om en ”änglahund”!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Bengt!

Den lilla ödlan som huserar här hos oss har ett engelskt namn som lyder "bearded dragon". Kanske en avlägsen släkting??

(Tror att detta "bearded" kommer an på hennes "skägg" som hon blåser upp vid ilska eller rädsla)

Kramar

Google Analytics