2006-08-06

Ännu en agilityrapport


Så här lyder matte Maris berättelse om gårdagens agilitytävling:


”Dags för Barons och mitt andra samarbete på en agilitybana.

Jag hade funderat några dagar i förväg på om jag ville köra en omgång agility igen. Beslutet blev: OK, jag provar det första inofficiella loppet i Mariestad. De därpå följande två officiella loppen ska inte Baron behöva springa med en usel handler. De loppen får han springa med sin favorit Frida.

Banan innehöll flera 180-graderssvändningar. Hjälp, tänkte jag, hur ska det här bli! Jag tar det som ett träningspass, så får det bli som det blir.


Baron och jag värmde upp oss med lite bus och liten doftpromenad i skogskanten och sedan var det dags. Det var roligt att stå i fållan och vänta på domarens signal och med en positiv spänning i kroppen. Baron kom igång och flöt över hopphindren på ett fantastiskt sätt, som också väckte beundran hos åskådarna.

Så var det slalom. Baron lunkade igenom med sina omisskännliga ”vov”. Och han stannade inte en enda gång som han ofta brukar, för att fråga om meningen med detta. Det var roligt.

Alla 180 svängarna gick bra. Det var en hoppkombination på slutet som matte missade. Två kontaktfält slarvades bort. Men upploppet på balansen var en ljuvlig syn med Barons svans i topp. Och matte kände en oerhörd lättnad. Härliga Baron!

Vi kom i mål med 15 fel och på plats nr 14. Vi var inte heller sist av dem som kom i mål. Nu blir det Baron och matte i fortsättningen – om inte Frida misstycker förstås. Eller Baron.”



Fotona av Baron och matte ”in action” har tagits av Frida Engman. Visst är de läckra! Massor av suveräna foton finns på Fridas hemsida – surfa dit och njut av en kavalkad av härliga bilder. Där finns också Fridas egen läsvärda rapport från tävlingarna i Mariestad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej doggarna!
Har husse fixat änglahunden?
Undrar Guffar

Anonym sa...

Såklart att jag inte misstycker Mari! ;) Om Du tycker att det är så roligt att köra som Du skriver, ja, då tycker jag ABSOLUT att Du ska köra Baron också! Loppet Ni körde nu i Mariestad var ju suveränt! Hejja Mari och Baron! :D

Google Analytics