2006-08-25

Om hundar och musik

Jag har ibland funderat över hur Baron och Falstaff ställer sig till musik.

De får ofta tillfälle att lyssna på det vi spelar på grammofon. Det kan vara Wagner, E-type, kyrkomusik – ett varierat smörgåsbord av mycket i musikväg.

Trots att jag har iakttagit dem flitigt och försökt avläsa deras reaktioner har jag inte lyckats. De förhåller sig ständigt indifferenta – de syns varken tycka bra eller illa om något. Så jag kan inte avgöra vilken musiksmak de har.


Jag hade ett tag planer på att producera en CD med sådan musik som Baron och Falstaff gillar. ”Music for Bearded Collies” skulle den heta och hade säkert blivit en stor försäljningssuccé. Det finns mängder av inspelad "music for dogs", men såvitt jag kan se ingen rasspecifik musik.

Än så länge har mitt projekt bara resulterat i ett skivomslag …

2 kommentarer:

Emma sa...

jasså, varken musik eller politik är spännande? vad har egentligen baron o falstaff för intressen!? =) hoppas dom börjar intressera sig lite mer för musik så att det kan bli en skiva att lägga i skivfodralet. fanns de en Music for Bedlingtons skulle jag köpa den!

Anonym sa...

Hej!
Du kan ju sälja endast omslaget. Det var en väldigt fin bild!

Google Analytics