2006-08-01

Rena hönsgården!

Jag kan förstå om bloggens gäster kan tycka att det är lite enformigt med alla dessa foton av Baron och Falstaff, i alla möjliga positioner, på längden och på tvären. Jag försvarar mig med att det i huvudsak är deras blogg, att det är roligt att berätta om dem och att visa upp dem på olika sätt.

Men för att erbjuda lite omväxling presenterar jag idag en hönsgård! Vi besökte nämligen igår vår leverantör av ägg i Myråsen, och hälsade på producenterna: hönsen, som här omger sin tupp. Av säkerhetsskäl fick hundarna stanna i bilen under besöket.

Äggen vi köper är riktiga delikatesser, och till den läckra smaken bidrar nog mycket att vi vet var de kommer från och att vi med egna ögon har sett att hönsen har det bra.



Förresten: igår kom äntligen några efterlängtade regnskurar. Inte mer än tio-tolv millimeter, men luften blev märkbart friskare och lättare att andas. Det nästan syns på fotot hur kraftigt regnet vräkte ner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tröttnar inte på att se dina fina hundar.

Och höns till det är som grädde på moset.

Anonym sa...

Äh, vilket trams! Inte kan Du visa upp för många bilder på Baron och Falstaff, det är omöjligt! ;)

Gillar fotot som dU tagit på regnet. Det verkligen vräker ned! Något det också gjorde hos oss med... Men även om det inte är kul med blöta hundar så behövs det lite regn som Du skriver!

Anonym sa...

Nej Bengt, dina hundfoton är underbara! Och det är i vardagens alla små och stora bestyr som livet pågår...

Google Analytics