2006-08-23

Om en skolstart

Igår kväll började Falstaff och Baron skolan igen, efter sommarlovet. Det var första kvällen för den kurs på Götene brukshundklubb som heter ”aktiverad promenad”.

Det var full rulle på klubben: valpkursen var där och också en lydnadskurs. Som bonus blev det bra miljöträning.

Under salut och skott från klubbens granne pistolskyttarna gav vi oss iväg, ett tjugotal hundar och deras mattar och hussar. Den nästan två timmar långa promenaden gick genom skog, över fält och på småvägar. Med jämna mellanrum fick hundarna träna på att lugnt och utan utfall passera varandra.

Kvällen var åskvarm och fuktig, och det var inte bara hundarna som gjorde av med ett antal kalorier. Några fylldes dock på vid fikapausen, men Baron och Falstaff var mest intresserade av att det blev en vätskekontroll med friskt vatten. På fotot har de begärligt satt i sig en dryg halvliter vatten tillsammans.

2 kommentarer:

Emma sa...

hej! ja de ska bli kul å se en ny klubb. o dom har träningskväll så jag får nog träffa lite karlstadhundfolk oxå. det verkar vara fullt upp på götene bhk på tisdagar! jag skulle gått den där lydnandskursen men jag visste inte att den börjat eftersom mitt brev inte kommit fram. ringde nämligen o frågade idag.. men tyvärr är ungdomsträffarna oxå på tisdagar! så jag väljer nog dom istället. ha det bra!! emma o pompe

Anonym sa...

Vad fick Husse?
FANTA?!
undrar hundarnas gudfar

Google Analytics