2007-01-03

Falstaffs horoskop


Ur den kristallkula med horoskop för hundar som publicerades i Hundsports julnummer vill jag nu berätta om vad som väntar för lille Falstaff under år 2007.

Han är född den 6 april, alltså i Vädurens stjärntecken.

Så här beskrivs han:

”Som vädurshund är du vänlig och bestämd, men samtidigt ytterst medveten om dig själv och rentav inte så lite egotrippad. `Framåt` är ditt ledord och du får oftast din vilja fram genom att både slita och dra i koppel.”

Och så här blir år 2007 för Falstaff:

”Du är väl nästan förberedd på att det blir ytterligare en tjatig allmänlydnadskurs, så som du drar och sliter i koppel, Trist, men sant. Du hatar visserligen att underkasta dig, men håll i minnet att alla kurser tar slut förr eller senare. … Du hamnar precis där du själv vet att du hör hemma, nämligen högst upp på rangskalan. Hög svansföring även i år med andra ord.”

Och om Falstaffs fortsatta karriär heter det:

”Spårträning passar dig som handen i handsken. … Släpa ut dina människor på långa turer i skog och mark, tänk så mycket intressant dom kommer att uppleva på det här viset.”

(Husses kommentar: Så bra det stämmer! Med dragande och slitande i koppel! Men framför allt: spårning. Det är Falstaffs riktigt stora talang. Så han lär inte få några problem med att släpa ut oss på långa turer i skog och mark. Det älskar vi alla!)

Och jag lovar: bloggens besökare ska så småningom få veta hur år 2007 slutligen gestaltade sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, vilket passande horoskop till Falstaff! :) Hade ju hoppats på att det skulle stå att agilitybanan väntade på honom men år 2007 har ju bara börjat så vem vet? Han kanske får chans att köra sin första tävling detta år?

Sara sa...

Ja, det ska bli så skönt att få komma iväg på massage och behandlingar. Jag tjuvstartade redan igår genom att klippa av mig allt hår..haha. Känns sååå konstigt nu ska ni veta.

Jo, jag skulle massera Åskar om jag bara visste hur? Jag läste en bok om det för några månader sedan, men den var sååå trist att läsa. Gick ni på kurs för att lära sig?
Fast Åskar skulle inte få massage idag om han ens bad om det, för han är lerig från topp till tå och jag tänker inte bada honom nu för han kommer bli skitig lika snabbt igen.

Åskar horoskop stämde sådär i hundsport. Har läst ett förut som passa bättre.

Kram

Google Analytics