2007-01-06

Ännu en dekal

Nu har vi satt ytterligare en dekal på bilen.

Den föreställer förstås en bearded collie. Den är lämpligt placerad intill uppmaningen "Husdjur - vid fara rädda oss", som vi har skaffat från Djurskyddet Sverige.

Baron och Falstaff kan behöva hjälpas ut ur bilen om den skulle fatta eld eller råka ut för någon olycka, och vi själva inte har möjlighet att ta hand om hundarna. Och nu vet de som eventuellt behöver rädda Baron och Falstaff vilken hundras de tillhör.

Helt naturligt är det Falstaff som poserar intill dekalen - den visar en svart bearded collie! Baron håller sig i bakgrunden, tills vi får en dekal med en brun beardis.

Tack till vännerna Karin och Arne som såg till att dekalen kom på plats.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, rolig och underhållande läsning! Hallgren R:O:C:K:S!!

Anonym sa...

Ännu roligare var det att få en från dig!! Hunden på bilden är tyvärr inte min hund utan mitt ex hund. Men jag har haft en Schäfer förut. Fick min fd hund som en problem hund. utövade då dumma o hårda (oventenskapliga metoder som tex, rusk med schäfer, slag/bit mot nos, stark koppel korrigering osv osv). Han blev mer o mer distancerad o osäker, då sa det klick i skallen på mig o jag sökte upp en hundpsykolog, jag ville ha en annan sida av kronan eftersom jag såg att de hårda metoderna inte fungerade. hundpsykologen som arbetar i Jönköpingstrakten och min dåvarande hund fick mig att ändra syn och börja läsa en hel del om hundars beteende och hur man kan lära in olika beteenden. Där kom Hallgren in i bilden! Hans böcker är riktigt bra. Som slutkläm kan jag säga att jag fick enorm possetiv erfarenhet och jävligt bra respons från min fd hund av mjuka,inlärnings pykologiska metoder!

/Joakim

Anonym sa...

Smulan tackar så mycket för grattis-hälsningen!

Fin dekal Ni satt på bilen! Väldigt passande ;) Själv har jag en sheltiedekal liggande i hundarnas garderob men har inte fått sätta den på bilen för husse i familjen. Än!

Anonym sa...

Vilken fin dekal killarna fått på sin bil!
Tack för gratulationerna på vår blog även om jag alltid vill vinna så kändes det helt okey.

Anonym sa...

Där satt den!
Carl J. Francke

Google Analytics