2007-01-09

Om en myrstack

På en av våra skogs-vandringar upptäckte vi häromdagen en märklig myrstack, som Baron här undersöker.

Någon hade tydligen skakat av barren från sin pensionerade julgran och lagt ut dem över en av de många myrstackarna. Lite glitter har följt med.

Jag föreställer mig myrornas förtjusning när de vaknar upp ur sin vintersömn, gnuggar sig i ögonen och upptäcker att deras stack är översållad av de härligaste användbara granbarr. Bara att sätta igång och jobba, utan att behöva fnatta runt i skogen och släpa hem barr.

Ungefär som om Baron och Falstaff hade legat i vinteride, och vaknar upp. Vad är det första de ser? Agilityhinder uppställda till träning, färdiga personspår och viltspår, invallade uppletsrutor, apportbockar, leksaker - ja, allt som gör livet innehållsrikt och spännande. Matte och husse färdigklädda för långa skogspromenader.

Vilket uppvaknande!

2 kommentarer:

Sara sa...

Fast man undrar ju om myrorna förstår det? Du får gå tillbaka dit när de vaknat och se vad de gör med barren? Eller om de bara ligger kvar som vanligt.
Ha det bäst!

Sara sa...

Det känns jätte bra att vara på bättringsvägen! :) Att vara sjuk är inge kul. Ja, visst var den kul och den stämmer ju? Jag har väldigt svårt för rökare, tyvärr förstör de sina liv, och jag har verkligen sett den onda sidan av rökningen eftersom jag har en släkting som dog i lungcancer.

Google Analytics