2007-01-10

Om ett stängsel

Ibland kan våra promenader vara en aning riskabla för Baron och Falstaff.

Nästan dagligen går vi en runda utefter hästhagarna här i grannskapet. Hundarna tycker - liksom vi själva - att det är trevligt att gå där. Vi träffar ofta andra glada hundar, gläds åt att se på hästarna som betar stilla, rullar sig i gräset eller rusar omkring i full fart.

Men det är inte alldeles ofarligt. Hagarna är omgärdade med elstängsel, och alldeles intill finns mycket att nosa på. Som unghund blev Baron "bränd" några gånger, till sin stora förskräckelse. Falstaff har klarat sig hittills, men ibland är det snubblande nära att en svanstipp nuddar vid stängslet.

Att som idag ta en motionstur på Axevalla hed är däremot helt riskfritt. Där finns inga farligheter, och Falstaff gläds åt att återse sin sten, som är den enda synliga på hela heden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Axevalla hed verkar vara ett fantastiskt ställe att vara på med hundar. Jag önskar vi hade något sådant här. Elstängsel är vi däremot rädda för, både hundarna och jag. Båda hundarna har varit på elstängsel så de aktar sig nu, Moses har t o m kissat på ett, han skrek högt.
Hälsningar
Mona

Anonym sa...

Håller med om att elstängsel är ganska otäcka. Chenzie har också bränt sig ett par gånger och är mycket tveksam till alla staket.
Doriz däremot har klarat sig men är väldigt nära ofta týcker jag.
Axvalla hed verkar lockande tycker jag. Ska ni gå med på brukshundsklubbens promenad på söndag? Jag ska gå med om det inte regnar. Hoppas vi ses

Sara sa...

Kul att få känna sig saknad, kommer svara i hundbloggen
på kommentarerna och kanske hos andra. Anledningen att jag svarar där att det är enkelt för alla att se "diskussionen.

Google Analytics