2007-01-17

Nypremiär för simträning

Bakom den här dörren döljer sig ett paradis för Baron och Falstaff.

Det är ingången till Tassrelax, där hundarna från och med idag ska träna simning regelbundet.

Vi har gjort uppehåll med simträningen ett halvår, men nu var det dags att för första gången besöka den nya bassängen här i Skara.

Så hundarna fick var sin halvtimme i vattnet, och det var inte att ta miste på deras glädje och lycka att äntligen få sträcka ut i skönt tempererat vatten. De tycker att det är så oerhört roligt - de vill aldrig sluta utan måste lockas upp ur bassängen.

Framför allt är det synnerligen hälsosamt och nyttigt. Det blir "relax" inte bara för tassarna, utan för leder, muskler - hela kroppen.

Det är svårt att tänka sig bättre, roligare och mer effektiv friskvård.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt för hundarna (och nyttigt) med simning. Jag åkte förra vintern till Örebro med mina, jag måste börja med det igen.

Anonym sa...

Förlåt, jag menade inte att vara så anonym.
Hälsningar
Mona

Anonym sa...

Va härligt det låter för hundarna.
Tror jag ska ta och låta Chenzie prova detta
Hon börjar ju bli till åren och stelna till emellanåt.

Sara sa...

Åh vad härligt för dem! Men kostar det inte rätt mycket att gå på sånt?
Kram

Google Analytics