2007-01-07

Om pizzakanter

Baron och Falstaff äter sin egen mat, och vi, deras människor, äter vår.

Det är sällan vi byter med varandra. Visst kan hundarna ibland få smaka på en prinskorv eller en liten bit skinka. Däremot händer det aldrig att husse eller matte tar någon del av hundarnas mat.

I ett fall tillämpar vi ett för alla mycket givande samarbete, nämligen i konsten att äta upp en pizza! Innehållet i pizzan äter vi människor upp, med allt vad det innehåller av kebabkött, tomatsås, ost eller vad det nu kan vara.

Däremot anser vi inte att pizzakanterna är någon större delikatess. Men det tycker Falstaff och Baron! Så kanterna skär vi bort, och finfördelar lite i taget i hundarnas matskålar, till deras tydliga belåtenhet.

Så blir alla nöjda, och när det serveras pizza här i huset behöver ingenting kastas bort eller gå till spillo.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att kunna ta tillvara all mat. Läste någonstans att 50% av all mat i västvärlden slängs.
Skrämande
Men det gäller inte hos hundägare.
Där tas 100 % av all mat tillvara.

Sara sa...

*asg* jag trodde nästan du skulle skriva att ni åt hundmat.. haha.. Fast jag kan faktiskt erkänna att när jag var vääääääldigt liiiiten så åt jag hundmat. Mamma får skylla sig själv när hon inte plockar undan hundmaten efter hundarna.. haha.. Usch det var inte gott...
Jag tycker faktiskt om pizzakanterna, jag är lite knäppt så jag spar dem till sist, jag älskar bröd. Brukar kalla mig själv "bröd-narkoman"... :P Ha det gott och krama vovvarna från mig!

Google Analytics