2007-01-29

Om kroppskontakt

Falstaff och Baron har helt skilda åsikter om beröring och kroppskontakt. Ungefär så här kan de beskrivas:

Falstaff: ”Jag vill vara så nära er jag kan. Att ni klappar och kliar mig eller ger mig lätt massage är mycket behagligt. Jag lägger mig gärna på rygg, njuter och grymtar lite lätt. På fotot har jag somnat på husses ben. Det är bara hur skönt som helst. Det tycker nog husse också. Han påstår till och med att hans fötter också somnar …”

Baron: ”Kom inte för nära. Nu vill jag vara ifred, och varför ska ni jämt hålla på med mig? Om ni inte låter mig vara går jag min väg. – Vad sa du, husse? Massage? Ja, det var en helt annan sak. Det får du hålla på med precis hur mycket som helst. Hela kroppen – det är nästan det skönaste jag vet.”

Ungefär så tror jag att de tänker. Det är bra att de är olika och har sina egna personligheter. Det vore tråkigt om den ene bara vore en klonad kopia av den andre!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att det är sån skillnad på dom.
Man njuter varje dag av att se vilka härliga individer vår fyrbenta vänner är.
Kontigt är det att dom inte kan prata med oss så mycket signaler som dom sänder ut till oss.
Kramar från Pudelgänget

Google Analytics