2006-10-12

Barons autograf

Syns det vad bilden föreställer? Kanske inte, men det är faktiskt Barons egenhändiga (förlåt: egentassiga!) namnteckning!

Vill du ha din hunds autograf? Gör så här:

Pulvrisera lite kol (grillkol går bra) och blöt ut med vatten till en gröt. Doppa en tass i sörjan och lägg ut ett vitt papper på golvet. Låt hunden sätta några avtryck på papperet och skölj sedan genast av tassarna. Papperet får torka, och sedan klipper du ut det eller de avtryck som blev bäst. Spraya på lite fixativ, så fastnar kolet på papperet.

Och så har du en autograf, en signatur, som är alldeles unik och enastående för just din hund. Ett dekorativt och varaktigt minne, som du kan rama in och hänga på väggen.

Jag är mer förtjust över Barons tassavtryck än om jag hade haft Zlatans, Bob Dylans, Julia Roberts eller Fredrik Reinfeldts autografer!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å va häftigt! Vilken bra idé! Nu vet jag vad vi ska göra i helgen =)

Vi önskar er också lycka till i framtiden, hoppas hundar och fru mår bra!

Stor kram från Kristina, Vilja och Silver!

Anonym sa...

Jag har den på hedersplats i mitt rum!
Gudfar Arne

Google Analytics