2006-10-25

Om spår i höstsol


Veckans två första dagar var avslagna. Matte bortrest, Baron opasslig och ett stort antal millimeter regn har fallit.
Så vad gör man denna onsdag? När solen strålar, temperaturen är behaglig, älgjakten över och hösten är som allra vackrast!

Naturligtvis: ut i skogen. Medan spåren ligger till sig går vi ut på en promenad med en hel del hopp-och-lek. Baron passar på att visa för bloggens gäster att han minsann också kan bära på tunga pinnar. Falstaff nöjer sig med en mera hanterlig variant.

I spåret är Falstaff helt säker, men i sin iver har han svårt att hålla tyst. Baron spårar med eftertanke, gör sina utvikningar men hittar alltid tillbaka.

Så nu har vi njutit av en skön dag, vilket kan vara bra att ha i minnet när lågtrycket enligt SMHI i morgon väller in över oss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter! Jag vill också ut och spåra, men jag ska försöka göra det när jag kommer upp till mina föräldrar på lovet, då får far min lägga ett blodspår med klöv i slutet åt Åskar:)

Föresten vart köpte du täckena till vovvsingarna? Är lite sugen på att införskaffa något liknade till Åskar!

Man får hoppas att stormen inte blir så farlig.

Google Analytics