2006-10-22

Om en förbudsskylt

På vår slingrande väg genom livet möter Baron och Falstaff allt som oftast skyltar som har ett eller annat budskap till oss.

För det mesta talar de om vad hundarna inte får göra. Ett anslag med en överkorsad hund betyder förstås att här får man inte ta med sig hundar. Egentligen är den onödig, för i princip får hunden inte vara någonstans inomhus. Jo, på allmänna transportmedel hänvisas de till särskilda avdelningar. Annars kommer de inte in någonstans, såvitt jag vet.

Men den här skylten förbryllar mig. Vad står det egentligen? Får hundar vistas lösa så länge de inte förorenar? Eller får de förorena bara de är kopplade. Och förresten: "förorena"? Får de varken kissa eller bajsa?

Ja, skylten lämnar mig ingen ro. Tills vidare är det nog säkrast att Baron och Falstaff håller sig helt borta från detta område.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig. Man kan ju tyda det som om hundar får förorena bara dom går i koppel!
Dumt.

Anonym sa...

På tal om skyltar vill jag bidra med följande exempel (hoppas jag inte gjort det tidigare)
"Förbjuden genomfart. Gäller ej synskadad med ledarhund!"
Ingår det numera i ledarhundars kompetens att kunna läsa undrar
Arne

Google Analytics