2006-10-24

Om fallande höstlöv

Någon har räknat ut hur stor risken är att en människa råkar ut för fågelbajs i huvudet.

Det låter sig naturligtvis göras. Man väljer ut en bestämd yta och beräknar antalet fåglar som under dagen befinner sig ovanför denna yta. Sedan tar man reda på hur många gånger om dagen varje fågel bajsar. Slutligen fastställer man den yta som en människa exponerar för attacker uppifrån: huvud och axlar.

Sen är det bara att ta fram miniräknaren!

Jag minns inte hur stor risken var, men eftersom jag hittills aldrig har råkat ut för det måste den vara försumbar.

Baron och Falstaff utsätter sig för samma fara. Jag skulle tro att de erbjuder ungefär samma yta som en människa för flyganfall. Men inte heller någon av dem har råkat ut för denna kalamitet.

Däremot landar ganska ofta fallande höstlöv på deras ryggar. Men det är ett mindre problem, och kan rentav bli riktigt dekorativt. Kolla fotot!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Formeln är tillämpbar även i praktiken har jag fått erfara. Känner mig nästan lite utvald där :D Vet inte om bifogad minräknare är till någon hjälp över småfåglar, men tranor borde den funka på!

http://www.bajs.no/

Mvh Stefan

Google Analytics