2006-09-19

Mitt liv som hund

Jag har genomfört SVT:s Hundskolans test på Internet, där jag fick veta vilken hundpersonlighet jag är!

Är jag en bulldogg – ”en cool livsnjutare”? Eller en bullmastiff – ”med ett kärleksfullt lynne”? Möjligen en cocker spaniel – ”sportig och aktiv”? En golden retriever – ”snäll och tillitsfull”. Grand danois – ”intelligent och mjuk”. Jack Russell – ”alert och livlig”. Kanske en mops – ”charm, utstrålning och intelligens”.

För min relation till Falstaff och Baron kan det förstås vara bra att veta. Nu umgås de visserligen naturligt och självklart med alla hundraser (möjligen med undantag för boxer). Men deras sympatier och antipatier är inte nödvändigtvis knutna till rasen. Det är mera personkemin – om man nu får använda ett sådant uttryck om hundar – som tycks avgöra deras inställning till andra hundar.

Nå, hur blev testresultatet? Husse visade sig bäst motsvara egenskaperna för grand danois. Jo, jag tackar: ”intelligent, mjuk, modig, vänlig och kärleksfull”.

Matte är förresten en berner sennen: självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig. Det stämmer faktiskt riktigt bra!

Kanske någon av bloggens besökare också har provat på testet?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är inte husse en Grand Scanois?
Arne

Lena sa...

Det måste jag testa!

Karin sa...

Jag blev en cockerspaniel.

Lena sa...

Jag blev - bulldog. Jaha.

Emma sa...

en grand danios och en berner sennen.. ja, varför inte=) själv blev jag en bulldog å de stämmer nog ganska bra de!

Google Analytics